Hogyan működik a chatbot fejlesztés

Hogyan működik a chatbot fejlesztés? És mi a menete? Hogyan lesz profi a végeredmény?

A chatbot fejlesztés nem olyan, mint valami hatalmas IT megoldás, ahol több száz soros programkódot írunk, majd a végén lesz egy szoftver, ami vagy működik, vagy nem, hála egy hiányzó írásjelnek. A chatbot fejlesztés egy folyamat. Olyan folyamat, amely áll kapcsolatfelvételből, tervezésből, kivitelezésből, valamint monitorozásból.

Chatbot fejlesztés = Projekt

Minden chatbot fejlesztése egy projektnek felel meg. Egy projekt tarthat akár pár napig is, de az összetettségétől, a kapcsolattartástól, a menet közbeni módosításoktól függően akár hónapokig is.

Rövid chatbot fejlesztési projektek

Amikor egy projekt rövid kivitelezési idejű, a chatbot fejlesztése akár 1 napon belül is megtörténhet. Erre a leggyakoribb példa, ha Facebook hirdetéshez készítünk chatbotot.

A hirdetés felkelti a felhasználók figyelmét, akik az „Üzenetküldés” gombra kattintva máris a chatbotban találják magukat. Kapnak egy rövid üdvözlőüzenetet, majd egy ajánlatot, amely elmagyarázza, hogy mit kapnak az e-mail címükért cserébe. Egyszerű, gyors, lineáris folyamat, melynek célja a hatékonyság, és a gyors adatbázis-építés.

Hosszú chatbot fejlesztési projektek

A hetekig-hónapokig tartó projektek már sokkal nagyobb komplexitású chatbotok fejlesztését követelik meg. Rendszerint az ilyen megrendeléseknél az ügyfélnek van egy kép a fejében, hogy mire szeretné használni a saját chatbotját, de azért vannak még kérdései.

Ekkor jövünk mi a képbe, és igyekszünk minden tudásunk segítségével egy olyan chatbotot tervezni, amely elnyeri a megrendelő tetszését.

Eddig még sosem volt olyan, hogy amit megterveztünk, az ne változott volna a chatbot fejlesztése során. Ugyanis amikor elkészülünk a chatbot 1-1 részével, már küldjük is a megrendelőnek tesztelésre, ez pedig elindít egy olyan folyamatot, mely során az ügyfél elkezd gondolkodni, hogy hol lehetne még inkább személyre szabni.

Ha a megrendelő látja, hogy élesben hogy működik a bot, elkezd dolgozni a kreativitás és a chatbot fejlesztése számára és számunkra is gördülékenyebbé, és valamilyen szinten kellemesebbé válik.

A chatbot fejlesztésének lépései

A szükség gondolata

Ha valakiben megszületik a gondolat, hogy saját chatbotra van szüksége, az a legfontosabb. Hisz belátta, hogy van egy olyan online eszköz, ami az USA-ban már évek óta hatékonyan működik, itthon mégsem olyan elterjedt. (Egyelőre!)

Chatbot készítő keresése

Google, Facebook, LinkedIn. Ha valaki ezeken keres, biztosan megtalálja a számára megfelelő fejlesztő csapatot.

Kapcsolatfelvétel akár chatboton keresztül

A mi chatbotunk, Árbi, már rengeteg potenciális-, és valós megrendelővel beszélgetett. Megkérdezi tőlük, hogy van-e valami elképzelésük, mi a weboldaluk címe, és van-e valami megjegyzésük.

Ha valaki végigmegy a megrendelési folyamaton, mi arról azonnal kapunk e-mailben egy értesítést és haladéktalanul felvesszük a kapcsolatot a lehetséges ügyféllel Messengeren keresztül.

Manapság e-mailben is rengeteg megkeresést kapunk. Valószínűleg ezt annak köszönhetjük, hogy a Google keresések között kúszunk előrefelé (SEO <3), és egyre többen találják meg oldalunkat.

A chatbot tervezése

A fejlesztéshez szükségünk van minden dokumentumra, ami segítségünkre lehet: E-book, esettanulmány, termékkatalógus, GYIK… bármi, aminek a segítségével mi jobban megismerhetjük a megrendelő tevékenységi körét, ezáltal a fejlesztés során minél jobban az ő stílusára tudjuk formálni a készülő chatbotot.

Chatbot gyakorlati fejlesztés

A tényleges kivitelezés, melynek során a tervek, egy virtuális asszisztens képében, virtuális testet öltenek. Annyi szuper ötlet születik ilyenkor, és annyi kreatív, okos emberrel találkoztunk már, hogy a munka, hála nekik, tényleg öröm! Szánhat az ember megannyi órát cikkek olvasására, videókurzusok tanulmányozására, a legtöbbet akkor is embertársainktól tanulhatjuk!

Tesztelés

5-10 fő szokta a lefejlesztett chatbotokat élesben is tesztelni. Az ő feladatuk elsősorban a logikai hibák megtalálása, illetve a helyesírási pontatlanságukra való rámutatás. Utóbbiból (szerencsére) több szokott lenni, hisz a logikára sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk. A helyesírást bármikor lehet pillanatok alatt javítani, de egy eltolt logika rengeteg fejtörést tud okozni.

Monitorozás

A chatbot fejlesztéshez tartozik az után követés is. Amikor megfigyeljük, hogy mely útvonalakat járják be a chatbotba érkezők, és mennyire hatékonyak az egyes gombok CTR-jei. Ahol úgy tapasztaljuk, hogy be kell avatkozni, ott változtatunk. Ez lehet, hogy csak a chatbot szövegezését érinti, de volt már példa arra is, hogy 1-1 részt teljesen kivettünk a chatbotból, mert nem illett bele az összképbe.

Karbantartás

A havi karbantartás arra vonatkozik, hogy ha a megrendelőnek valami nem tetszik a már élesben működő chatbotban és változtatni szeretne rajta, akkor mi 24 órán belül végrehajtjuk a kért módosításokat.

Megannyi szuper cégnek, vállalkozónak, EMBERNEK fejleszthettünk már chatbotot, és többek között ők is hozzájárulnak ahhoz, hogy ennyire nagy kedvvel végezzük hivatásunkat! Légy Te a következő, akit partnerünkként üdvözölhetünk!

Olvass részletesen is a chatbotokról ebben a menüpontunkban: A jó chatbot

CHATBOTOT SZERETNÉK
5 (100%) 2 szavazat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük