HR chatbot a cégvezető és a HR legjobb barátja

Hogyan segíthet egy Facebook Messenger chatbot munkaerőt toborozni? Nézzük át a HR Chatbot előnyeit!

Az egyik leggyakoribb érzés a HR menedzsereknél, hogy nincs elég idejük. A vállalatok gyakran százával kapják a beérkező pályázatokat, amikor új álláshirdetést adnak fel. Átnyálazni ezt az adathalmazt, és megtalálni a legmegfelelőbb jelölteket iszonyatosan időigényes munka. Ezért számít áldásnak minden eszköz, ami időt spórolhat egy HR menedzsernek. Ilyen eszköz a HR chatbot!

Ha érdekel, hogyan takaríthatod meg azokat az értékes órákat, amikor újra és újra megválaszolod ugyanazokat a kérdéseket a pályázóknak, akkor van számodra egy jó hírem! A Facebook Messenger chatbotok megjöttek, és készen állnak, hogy forradalmasítsák a toborzási módszereket.

Összeszedtük a legjobb tippeket, hogy hogyan is használd ki őket maximálisan!

Milyen vállalkozásoknak jön jól egy HR chatbot?

Egy bot jól jöhet egy vállalkozásnak, ha új alkalmazottat szeretne felvenni. Állítjuk mindezt úgy, hogy nem ismerjük a vállalkozás méretét, típusát, vagy üzletágát, hisz egy chatbot bárhol hasznos tud lenni.

Egy mega vállalatnál valószínűleg a legnagyobb probléma a fentebb említett idő kérdése. Egy bot nem csak a kiválasztás folyamatát gyorsíthatja fel, de a könnyű használhatóságuk kitűnhet a versenyhelyzettel teli HR piacon!

Ha nem mega vállalatnál dolgozunk, csak egy kisebbnél, a bot akkor is rengeteg terhet vesz le a vállunkról, és rengeteg időt spórol meg. Ebből pedig következik, hogy marad idő a többi feladatunkra.

Ha szakembert alkalmazunk, akár házon belül vagy kiszervezzük a feladatot más vállalkozásnak, esetleg ideiglenesen alkalmazunk valakit a feladatra, a profik a kreatív és a tech világában is ugyanazokkal a problémákkal néznek szembe. Időt szánni arra, hogy átnézzék a pályázókat, és megtalálják a legmegfelelőbbet közöttük. Egy chatbot nemcsak abban tud segíteni, hogy bevonzzuk őket, hanem abban is, hogy feltérképezzük őket!

Hogyan gyorsíthatja fel egy chatbot a HR-es folyamatokat

Számos előnnyel járhat egy bot a HR részleg számára. Nemcsak a tölcséren tetején csücsülő toborzó feladatokat képes ellátni, de felgyorsítja a jelentkezési folyamatot, és növeli azt az élményt, amit a pályázó a vállalatunkkal való ismerkedés során szerez. A HR chatbotok tudnak:

Információt gyűjt a pályázókról

Könnyen megtaníthatjuk botunknak, hogyan gyűjtse be a jelentkezéshez szükséges adatokat azoktól, akik egy adott pozícióra jelentkeznek. Minden adat tárolva lesz a Chatfuel People Tab-je alatt.

Felteszi a feltérképezős kérdéseket

A chatbot bármennyi kérdést fel tud tenni a pályázóknak, például olyanokat, amik ismereteikről, tudásukról érdeklődnek.

Rangsorolja a pályázókat

Ha már egyszer összegyűjtötte ez a rengeteg adatot, a chatbot könnyen sorba is tudja rendezni megfelelőség alapján a pályázókat. Pl. képességek, vagy csatlakozni akarás alapján. (pontozhatjuk pl. a válaszok alapján őket, és csökkenő sorrendbe rakhatjuk őket)

Megválaszolja a Gyakran Ismételt Kérdéseket a nap 24 órájában, heti 7 nap

Azoknak a napoknak már vége, amikor a HR menedzsereknek tömegével kell megválaszolnia ugyanazokat a kérdéseket újra és újra. A GYIK beleépítése a botba rengeteg időt szabadít fel, és lehetővé teszi az érdeklődők számára, hogy bármelyik napszakban kérdezzenek.

Interjúkat szervez le a szabad időpontokra

A chatbot minden feladatot el tud látni egészen addig, amíg valakit személyesen kell interjúztatni. A mindenbe pedig természetesen beletartozik az állásinterjúk leszervezése is!

Hogyan építsünk chatbotot toborzáshoz?

Itt a legjobb hírünk az elfoglalt HR-es profiknak:

Egy HR chatbot építése nem igényel speckó képességeket, vagy hosszú tréningeket (de még csak rengeteg pénzt sem).

A Chatfuel csapatának rengeteg segítsége van, azon felül, hogy a platformjuk teljesen ingyenes!

Van egy intró videójuk, vannak hogyan-kell cikkeik, van előre megépített sablonjuk (angolul), és van egy hiperszuper, aktív chatbotos csoportjuk.

Ha megterveztük a chatbot keretrendszerét, koncentráljunk a két legfontosabb Chatfuel-es funkcióra:

  1. Szegmentálás:

A Chatfuelen könnyen tudjuk szegmentálni a felhasználókat, akik kapcsolatba léptek a bottal. Minden adat, amit a chatbot a pályázókról gyűjt, megtalálható a People Tab alatt, ami egy mini CRM rendszerként működik. Innen akár exportálni tudjuk az adatokat egy spreadsheetbe, amit már könnyen tudunk elemezni.

  1. Automatikus üzenetküldés:

A chatbot minden user inputot tárol, így könnyű sorba rendezni, szűrni, és navigálni a pályázók között. Például, a bot automatikusan üzenetet küldhet azoknak a pályázóknak, akik nem rendelkeznek X képesítéssel, vagy nem a megfelelő városban laknak.

Ez a funkció lehetővé teszi, hogy úgy válaszoljunk minden egyes pályázónak, hogy ezt ne egy ember tegye meg egyesével. Növeli a hatékonyságot, és növeli a hírnevünket a pályázók között!

Tippek egy HR chatbot optimalizálásához

Fogadjuk meg ezeket a tanácsokat, hogy a maximumot hozzuk ki chatbotunkból!

Legyünk kreatívak

Egy toborzó chatbot fogja az első benyomást kelteni a vállalkozásunkról a pályázók számára.

Tervezzük meg úgy, hogy kedve legyen az embernek beszélgetni vele, de mégis sugallja a vállalatunk értékeit, és stílusát.

Adjunk neki nevet, személyiséget, és máris nem lesz annyira rideg! Rakhatunk bele képeket, GIF-eket, emojikat, és némi humort is, hogy megtörjük a jeget.

Kínáljunk személyre szabott beszélgetést a különböző típusú pályázóknak

Talán a belépő-szintű pályázóknak meg kell tennie egy plusz feladatot, hogy az interjú részhez érjenek. Vagy a szenior-szintű pályázók rögtön kapnak egy interjú lehetőséget. Készítsük fel a botunkat, hogy nem azonos tudású és tapasztalatú emberek fognak pályázni az állásra.

Készítsük fel a botot a gyakori kérdések megválaszolására

Gyűjtsük össze azokat a kérdéseket, amiket a pályázók a leggyakrabban tesznek fel, és építsük bele a botba, hogy tudjon ezekre válaszolni. Tegyünk a chatbotba annyi hasznos információt, amennyit csak tudunk: irodánk címe, munkarend, előnyei és hátrányai, ha nálunk dolgoznának, fizetés stb.

Álljunk készen, ha be kéne ugrani

Attól függően, hogy mennyire van erre kapacitásunk, lehet jó megoldás, ha bizonyos órákban (pl. 13 és 15 óra között) egy HR ügynök elérhető, hogy a speciális kérdésekre válaszoljon, vagy szimplán átvegye a bottól a kormányzást, ha a pályázó elakadna.

Kapcsoljuk össze a botot Facebook hirdetésekkel

Sokkal jobb felhasználói élményt nyújt egy chatbot, mint egy statikus landing page. Fontos, hogy egy HR botnak csak akkor van értelme, ha hirdetjük a nyitott pozícióinkat.

Chatbot és a Facebook hirdetések találkozása? Itt olvashatsz róla bővebben: Hogyan készíts Facebook Messenger hirdetést?

Fontoljuk meg, hogy másra is jó

A chatbotok tökéletes toborzók, de tökéletes tájékoztatásra, tanításra. Építsük bele a cégen belüli gyakori kérdéseket.

Ha elgondolkoztál azon, hogy szükséged lenne egy chatbotra a HR-es feladatokhoz, akkor ne habozz, vágj bele! Ha pedig tovább olvasnál a chatbotokról, akkor nézd meg ezt a menüpontunkat is: A jó chatbot.

CHATBOTOT SZERETNÉK

Ha még nem találtad meg a számodra megfelelő chatbotot, akkor nézz szét a Blogunkban is, vagy tudd meg mitől jó a jó chatbot!

5 (100%) 8 szavazat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.