Hogyan készíts Facebook Messenger hirdetést?

Hogyan vedd rá az embereket, hogy kapcsolatba lépjenek a chatbotoddal? Mi a legjobb módja annak, hogy beszélgetést kezdeményezzenek?

A titok kulcsa a Facebook Messenger hirdetés!

A Facebook Messenger chatbotok nagyon hasznos eszközök, amik segítenek irányítani az értékesítést, növelni a konverziók, és az értékes leadek számát. A bot egy hatékony és vonzó módja annak, hogy az érdeklődők kapcsolatot teremtsenek veled, egy olyan platformon, amit már amúgy is kényelmesen használnak a mindennapokban. Az alábbi cikkben átvesszük, hogyan házasítsd össze a chatbotodat a Facebook Messenger hirdetéssel úgy, hogy mindez felturbózza a vállalkozásod online sikerét.

Mi az a Facebook Messenger hirdetés?

Leegyszerűsítve: Facebook hirdetések, amik a Messenger platformon jelennek meg. 3 fajtája van, de a célja mindegyiknek az, hogy minél több felhasználók kezdeményezzen beszélgetést a chatbotoddal.

Miért olyan hatékonyak a Facebook Messenger hirdetések?

A Messenger az az a hely, ahol az emberek a legtöbbet kommunikálnak a családtagjaikkal, barátaikkal . Egy intim, baráti környezet, ahol olyan beszélgetések találhatóak, amik fontosak a felhasználóknak. Ezért jó ötlet botot létrehozni ezen a platformon!

A felhasználók sokkal szívesebben olvassák el az itt kapott tartalmakat, valamint kattintanak tovább, ha van rá lehetőség, mint pl. egy emailt. Ami azt illeti, a Messengeres üzenetek 80%-os megnyitási rátával rendelkeznek, ami 10-szer nagyobb CTR , mint az emaileké.

Könnyítsd meg a botodhoz való eljutást – akár azzal, hogy reklámozod, közvetlenül a Messengeren belül, vagy könnyebbé teszed az oda való eljutást – és meglesz a gyümölcse fáradozásaidnak.

A Facebook Messenger hirdetés 3 fajtája

Szinte bármilyen vállalkozás, ami online árul terméket, szolgáltatást, hasznosíthat egy chatbotot, és a botnak a sikerét nagyban javíthatja, ha Facebook Messenger hirdetésekkel kombinálja. Ahhoz, hogy ki tudj gondolni egy stratégiát, meg kell ismerni az eszközeidet, a Facebook Messenger hirdetések 3 fajtáját.

1. Click-to-Messenger hirdetés:

Más néven célállomás hirdetések. Szimpla Facebook hirdetések, ahol 1 gomb található (Üzenetküldés), amire ha rákattint a felhasználó, a chatbotoddal kezdeményez beszélgetést.
Egyből a botba vinni az embereket, mintsem egy landing page-re, sokkal hatékonyabb módja a leadkvalifikálásnak.

2. Szponzorált üzenetek:

Ingyenesen küldhetsz promóciós üzenetet annak, akinek volt valamilyen interakciója a chabotoddal 24 órán belül. Viszont ha kifizeted a szponzorált üzenet árát, akkor sokkal rugalmasabban küldhetsz üzenetet tömegesen. Akárkinek küldhetsz promóciós üzenetet, függetlenül attól, hogy mikor volt az utolsó aktivitása a bottal.

Ez a fajta hirdetés nagyon hatékony, hisz közvetlenül az emberek beérkező üzenetei között landol. A legtöbb felhasználó szereti megnyitni a Messenger üzeneteit, szóval jó eséllyel ez történik majd a te üzeneteddel is!

Arra figyelj, hogy ha nem állítasz be célközönséget, akkor mindenki meg fogja kapni, aki valaha üzenetváltást kezdeményezett a botoddal.

3. Messenger kezdőképernyőre elhelyezés:

A harmadik fajta Facebook Messenger hirdetést a legkönnyebb implementálni. Ha már fut Facebook hirdetésed, használhatod az abban megtalálható tartalmat és célközönséget, csak szimplán úgy állítod be, hogy a Messenger kezdőképernyőjén jelenjen meg a hirdetés. Ez annyit tesz, hogy a felhasználók beszélgetései között fog megjelenni hirdetésed.
Ha valaki rákattint a hirdetésre, egyből a botoddal kezdeményez beszélgetést. Ez a módszer a legjobb arra, hogy egy olyan környezetben reklámozd a márkád, ahol a felhasználók a legjobban érzik magukat.

A Facebook Messenger hirdetések sikerességének ellenőrzése

A siker egyik legfontosabb kulcsa, hogy folyamatosan monitorozzuk Messengeres hirdetéseinket. Plusz, nem árt gyakran frissíteni és aktualizálni a hirdetéseket, ha lépést akarunk tartani a versenytársakkal. Egy hirdetés, ami az egyik héten jól teljesít, lehet, hogy a következőn csak a pénzt pazarolja.

Javasoljuk, hogy állítsd be a Facebook Pixelt. Ez egy elemző eszköz, ami segít ellenőrizni, hogyan teljesítenek a hirdetések. A kezdőknek segíthet meghatározni az ideális célközönséget, és a Messenger hirdetés fajtát, ami a legjobban működik. A Pixel megannyi hasznos infót gyűjt Neked, és ugye a tudás, az hatalom.

Kerüld az elkövethető hibákat

A Facebooknak több, mint 2 milliárd felhasználója van. Ez egyenlő azzal, hogy nem csak a te vállalkozásod vágyik a netezők figyelmére. A hirdetések terén pedig sokszor igen éles versenyhelyzet van! Ahhoz, hogy kitűnj, mindent meg kell tenned. Ehhez pedig itt van pár tipp:

  • Ne pazarolj: A célközönség nem megfelelő megválasztása egyenes út a büdzsé pazarlásához. Ahhoz, hogy a legjobb eredményeket érje el a hirdetés, használni kell a részletes célközönség beállításokat. Mint pl. a Hasonmás célközönségeket , vagy a Chatfuel People menüpontját. Ha ezeket nem használod, sok pénzt bukhatsz. Olyan felhasználóknak fog megjelenni hirdetésed, akiket valószínűleg nem érdekel, vagy már látták.
    Kerüld azt is, hogy túlságosan leszűkíted a célközönséget: Ha túl kicsi, sok embert veszíthetsz, akik nem fogják látni, de érdekelné őket.
  • A kreatív a király: Egy hirdetés annyira remek, amennyire kreatív. A Messengeres hirdetések sem kivételek ez alól. Egy jól megírt szöveg, egy odaillő kép/videó nagyon sokat tud dobni rajta!
  • Tanulj a múltból: Elemezd a korábbi hirdetéseket, valamint organikus posztokat. Jegyezd fel, melyik teljesített jól, és melyek kevésbé, és használd fel ezt az információt a következő hirdetés tervezésénél. Ha elindítasz egy kampányt, kövesd nyomon a teljesítményét. Tanulj a hibákból, és építs a sikerekre, hogy a maximumot hozhasd ki minden hirdetésből.

Adj még ma löketet a chatbotodnak egy Messenger hirdetés segítségével!
Már van működő chatbotod? Juttasd el a hírét minél több emberhez Messenger hirdetésekkel!

5 (100%) 11 szavazat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.