Chatbotok a szépségiparban

Tudjuk, hogy a hasznosak, újak, de azt még nem, hogyan is segítenek a chatbotok a szépségiparban!?

Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy a szépségiparban hatalmas a versenyhelyzet. Rengeteg márka versenyez azért, hogy kellő figyelmet, valamint pénzt kapjon a vásárlóktól. Ergo, az üzletednek muszáj kitűnni a tömegből! Ráadásul az ügyfelek szakértők és igényesek.

A vásárlóid, ügyfeleid, vendégeid személyre szabott, top minőségű élményt várnak minden alkalommal a terméked, szolgáltatásod kipróbálásakor, ezért nincs lehetőséged hibázni.

Mi az az eszköz, ami minden követelménynek megfelel, és versenyelőnyt ad neked? Egy gyönyörű Facebook Messenger chatbot!

Nem csak, hogy ideális egy chatbot a szépségiparban érdekelt üzleteknek, de könnyű őket megépíteni, és implementálni.

Készen állsz, hogy az üzleted kitűnjön a tömegből?

Most leírom neked, hogy miért kihagyhatatlanul hasznosak a chatbotok a szépségiparban!

Az üzletek típusai, amik profitálhatnak egy chatbotból

Gyakorlatilag bármilyen típusú üzletnek jól jöhet: Legyen az szépségszalon, vagy spa, egy chatbot bizony mindenkinek jól jöhet az online marketing világban. Nem csak a típus mindegy, de az üzlet mérete is!

A nagyobb márkáknak például kapóra jöhet, hogy a chatbot válaszolja meg a gyakran ismételt kérdéseket. Ezzel időt tudnak spórolni. Emellett adatokat gyűjthetnek (GDPR!), amik alapján később szegmentálni tudnak, és különböző promóciós üzeneteket küldhetnek ki, amik hasonlítanak a hírlevélre.

A kisebb brandeknek nem azért van feltétlenül szüksége chatbotra, hogy a kiürítse az amúgy tele lévő Messenger Beérkező üzenetek mappát, hanem pl. azért, hogy a felhasználókból, akik kommentelnek a posztok alá, leadeket faragjon belőlük. Egy kis CRM rendszerként tud működni, ami gyűjti, szűri, és exportálja az adatot a vásárlókról, akik kapcsolatba léptek már a bottal. Tudj meg többet arról, hogy miként profitálhat bármekkora méretű üzlet egy chatbotból.

Hogyan turbózzák fel az üzletet a chatbotok a szépségiparban?

Fontos infókat tudhatnak meg üzletedről az érdeklődők. Mindezt úgy, hogy a stílusod vonzóbb és megnyerőbb lesz.

A bot információt nyújthat:

  • a különböző termékekről/szolgáltatásokról,
  • a nyitvatartásról,
  • arról, hogy hogy juthatnak el hozzád,
  • az árakról,
  • valamint visszajelzésekről, amit üzletedről írtak a korábbi vásárlók.

Azonban ez nem minden, amit egy bot tud. Amíg korábban csak szimpla kérdések megválaszolására használták, mára olyan virtuális asszisztensekké fejlődtek, akik több feladatot is el tudnak látni:

Hírek és újdonságok küldése a feliratkozóknak:

Az egyik leghasznosabb funkciója a chatbotoknak a broadcast üzenet, aminek segítségével emberek tömegének lehet üzenetet küldeni percek alatt.

Arra figyelni kell, hogy ne vigyük túlzásba a használatát, de okosan használva forradalmian hathat az online marketingedre.

Információt oszthatsz meg az új termékeidről, az aktuális akciókról, kuponokról, és még sok más dologról, ami szimpatikusabbá teszi tevékenységedet a vásárlók körében.

Elérhetnek a nap 24 órájában, heti 7 nap:

A legszebb dolog a chatbotokban, hogy mindig dolgoznak. Teljesen mindegy, hogy az érdeklődő melyik időzónából keresi fel, a bot bármely nap bármely szakában rendelkezésére áll! Akár időpontot szeretne foglalni, akár csak tájékozódni szeretne.

Időpontfoglalás:

Egy chatbot végtelenül megkönnyíti az időpontfoglalást a kisebb üzleteknek. Az érdeklődők bármikor hozzáférnek a Messengeren keresztül, anélkül, hogy el kellene hagyni az alkalmazást, a beszélgetést. Ha nálad lehet időpontot foglalni, akkor egy chatbot kötelező ezzel a funkcióval!

Termékeladás:

Ha online is árulsz termékeket, egy chatbot nagy segítség lehet. Akárcsak az időpontfoglalásnál, a vásárlás is megtörténhet a nap bármely szakában, a Messengeren keresztül! Kombinálva a chatbot azon funkciójával, hogy promóciós üzeneteket küldhetsz szegmentált célközönségeknek, hatékony funneleket alakíthatsz ki a beszélgetésekben.

Személyre szabott, és szakértő tanácsadás:

Bármilyen szépségiparban érdekelt üzletnek célja lehet, hogy tekintélyt harcoljon ki a szakmán belül – és a chatbotok segíthetnek ebben.
Töltsd fel a botot hasznos tippekkel, trükkökkel, és ezzel garantálod a felhasználóknak azt az élményt, mintha egy szakértővel beszélgetnének.

Pl. kérdéseket tesz fel a felhasználó hajáról. Ebben az esetben hajstílusokat ajánlhat utána, amik elvezetnek az időpontfoglaláshoz, vagy termékajánláshoz.

Szórakoztat, tanít, és inspirál:

Egy chatbot megannyi funkcióval rendelkezik, amik segíthetnek hitelessé tenni márkádat a vásárlók szemében. Bár a broadcast üzenet remek lehetőség promóciós üzenetek küldésére, arra is használhatod, hogy szórakoztass, taníts, és inspirálj.

Például: Küldj ki egy kvízt, ami körömlakk színt ajánl a hangulathoz. A felhasználók szívesebben válaszolnak az ilyen tartalmú üzenetekre, és hűségesebbek lesznek a márkádhoz.

Hogy valós példát is mutassak neked, az egyik legjobb szépségiparban tevékenykedő bot egy Chatfuel ügyfél: Lesd meg a Beauty Player sztoriját.
Az első bot funkció, amit bevezettek, az a gyakori kérdésekre való válaszolás volt. Aztán vetélkedőt építettek bele, ami a felhasználók bőrtípusára volt kíváncsi, majd termékeket ajánlott a bot kuponokkal együtt. Köszönhetően ezeknek a kreatív megoldásoknak, 40%-os($250.000) emelkedést értek el az eladásokban!

Hogyan építs botot az üzletednek

Ahhoz, hogy a lehető legjobb élményt biztosíthasd a felhasználóknak egy Messenger chatboton keresztül, itt van néhány tipp, amiket jó ha megfogadsz:

  • Az első, hogy legyen egy személyre szabott és barátságos üdvözlőüzenete a botnak. Ez már ad neki egy személyiséget, és ha ezt megbolondítod egy névvel, esetleg egy fotóval, máris kimaxoltad az üdvözlőüzenetet.
    A kulcs, hogy lássa a felhasználó, hogy törődsz velük, és komolyan veszed a botod építését, nem csak felülsz a trendvonatra.
  • A következő lépés, hogy a botodat a felhasználók igényeihez mérten építsd meg. Beszélj az ügyfélszolgálatosokkal, és tanulmányozd, hogy mik a leggyakrabban ismételt kérdések, hogy a legégetőbb problémákra adhasson választ a chatbotod. Egy chatbot, ami szimplán csak nagyon jól néz ki, de nem adja meg a usereknek, amire szükségük van (információ), akkor nem hozza majd az eredményeket.
  • Légy kreatív. A Messenger szépsége, hogy egy kevésbé hivatalos platform – használd ki ennek az előnyeit! Legyenek a botban emojik, képek, és GIF-ek. Ne hagyományos megoldásokban gondolkodj, amikor a tartalomról van szó, és tartsd a lépést a legfrissebb trendekkel. Így jobban megmarad a márkád az emberek fejében, és többet is fognak róla beszélni!
    Használj olyan képeket, amiknek hasonló a stílusa, és ugyanazok a színek köszönnek vissza. És ne feledd, hogy nem csak a kinézet lehet kreatív, de a tartalom is!
  • Végül, használd ki, hogy a Messenger az egyik legszemélyesebb platform a kapcsolattartásra. Ossz meg sztorikat, életeseményeket az alkalmazottaidról, és informáld az embereket mind a sikerekről, mind a mélypontokról. Ezek a belső információk azt éreztetik a felhasználókkal, hogy egy család tagjai, ahová bizalommal és hűséggel fognak csatlakozni.
    A Natulique, egy újabb Chatfuelügyfél, aki jó példa arra, hogyan is működhet egy bot tökéletesen a szépségiparban.

Könnyen belevághatsz akár te is egy bot építésbe! (de azért itt vagyunk, ha segítség kellene)

Alapvető tény, hogy a Facebook Messenger botok szinte bármely szektorban megállják a helyüket, de a szépségiparhoz kifejezetten jól passzolnak. Ha készen állsz javítani a felhasználói élményt, építeni a márkádat, és adni egy löketet az eladási számaidnak, akkor miért ne vágnál bele még ma? Nem kell bankkártya, programozói tudás, és nincs hosszas regisztrációs folyamat: Kezdd el most építeni botodat és vedd fel velünk a kapcsolatot!

CHATBOTOT SZERETNÉK
5 (100%) 3 szavazat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.