Chatbot készítés éttermeknek

Miért hasznos a chatbot készítés éttermeknek? Hogyan tud egy étterem egyáltalán hasznosítani egy chatbotot?

Ahogy a Chatfuelnél mondani szeretik: nincs olyan típusú B2C (Business to Customer) iparág, amely ne tudná hasznosítani egy chatbot sokrétű funkcióit. Vegyük például az éttermeket: Egy gyorsétterem, vagy akár egy luxusétterem is tud profitálni abból, ha működtetnek egy chatbotot, így a chatbot készítés éttermeknek egy igazán keresett szolgáltatás és valóban van létjogosultsága.

Miért hasznos a chatbot készítés éttermeknek? Hogyan segíthet egy chatbot egy étteremnek?

Természetesen minden étterem legfőbb célja a kiváló minőségű étel és a kifogástalan kiszolgálás. Ezért minden olyan szolgáltatás/eszköz, amely segíti a többi mellékfolyamatot, hihetetlenül nagy előrelépést jelenthet!

Pontosan ilyenek a Messenger chatbotok! Olyan időpazarló folyamatokat tudnak automatizálni, melyek miatt a fontosabb dolgokra kevesebb idő jut.

Egy viszonylag könnyen megépíthető chatbot is nagy hatással lehet bármely étterem működésére. Növelhetik a rendelésszámot (házhozszállítás esetén), több vendéget vonzhatnak be, vagy éppen növelhetik a hűséget a visszatérő vevőkben. Plusz, mivel a chatbot egy feltörekvő, új eszköz a marketingben, fiatalabb célközönségeket is megcélozhatsz vele.

Hogyan javítja a vendégek kiszolgálását, valamint növeli az eladásokat egy chatbot?

Napi 24 órát, heti 7 napot dolgozik: Egy bot a nap bármely szakaszában képes megválaszolni a gyakran ismételt kérdéseket. Az ügyfélszolgálatos kollégák gyakran ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg újra és újra. A chatbotnak köszönhetően időt lehet spórolni ezzel a folyamattal, és az érdeklődők is el lesznek ájulva attól, hogy milyen gyorsan választ kapnak kérdésükre! A botot gyakorlatilag bármilyen kérdéskörre be lehet állítani, hogy mire válaszoljon: Nyitva tartás? Hol található az étterem? Van-e gyerekmenü? Specialitások? Vannak-e gluténmentes termékek? Stb…

Asztalfoglalás: Egy pörgős péntek vagy szombat estén sanszos, hogy 1 vagy több alkalmazott azzal van elfoglalva, hogy asztalfoglalásokat vesznek fel telefonon keresztül. Egy chatbot nem csak az alkalmazottakat szabadítaná fel, de az érdeklődőknek is könnyebb lenne, ha Messengeren keresztül tudnának foglalni: Meg tudják nézni, hogy mikor van szabad hely, és ha éttermünknek van virtuális sétája, akkor még azt is meg tudják nézni, hogy a kinézett asztal hol helyezkedik el, és ha van panoráma, az hova néz pontosan! Zseniális!

Online rendelés-feldolgozás: Egy házhozszállítással is foglalkozó étteremnél kardinális kérdés a rendelésfelvétel, ellenőrzés és összehangolás a konyhával és az ételt kiszállítókkal. A chatbotok egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell appot letölteni, nem kell fizetni egy harmadik oldalnak, hogy a vásárlók leadják rendelésüket… elég, ha megnyitják a Messengert, és kiválasztják, mit szeretnének rendelni! Éttermünk kap erről egy értesítő emailt, és már kezdődhet is rendelés elkészítése! Ha találunk egy profi programozót, akkor akár a bankkártyás fizetést is meg lehet oldani Messengeren belül (webview – ez bőven megérne egy külön blogbejegyzést), növelve bevételünket!

Chatbot készítés éttermeknek:
aknázd ki a lehetőségeket vállalkozásod fejlesztésében!

Hogyan csalogassuk vissza azokat, akik már jártak nálunk?

Nos, miután valaki kiélvezte az utolsó kanál desszertet is, valamint hagyott némi borravalót, arra is kell gondolnunk, hogy jó lenne, ha ez megismétlődne, és visszatérő vendég lenne! Több lehetőségünk van, hogy egy chatboton, Messengeren keresztül érjük el újra vendégeinket:

Küldjünk személyre szóló akciókat, ajánlatokat

Akik kapcsolatba lépnek a bottal, netán adatokat is adnak meg magukról (Adatvédelmi nyilatkozat!), nagyon értékesek éttermünk, üzletünk számára. A bot átkapcsol mini-CRM üzemmódba, és Messengeren belül küldhetünk személyre szabott kuponokat. Ha például egy érdeklődőt a boraink érdekelték, miért ne küldenénk neki egy értesítőt a 7 nap múlva tartandó borkóstolásról, amit nálunk rendeznek?

Piackutatás chatbot segítségével

Szuper az étel, amit kínálunk, hatalmas italválasztékunk van, illedelmesek a pincérek, mégis hiányzik valami… Az online értékelések! Manapság gondolnunk kell a brandépítésre (szép magyar kifejezés), és nem elég, ha a szolgáltatásunk kifogástalan.

Egy chatbot tökéletes piackutatásra, hisz akik interakcióba léptek vele, és már felkeresték éttermünket, azokat megkérdezhetjük, hogy hogy érezték magukat, ízlett-e nekik az étel, milyen volt a kiszolgálás, stb. Csupa olyan dolog, amire azok az emberek kíváncsiak, akik még nem jártak nálunk! Az emberek szomjaznak mások véleményére! 10 pozitív vélemény már elég lehet, hogy meggyőzz valakit arról, hogy hozzád térjen be, de ne felejtsd: 1 negatív is elég lehet, hogy eltántorítsa ettől…

Reklámozd, hogy hozzád újra és újra betérni megéri

Kicsit kalandozzunk más tájakra és nézzük meg a hazai és külföldi áruházláncokat: „Gyűjts pontokat, és váltsd be őket késekre/plüss zöldségekre/nyuszifülekre…!”. Díjazzák, ha újra és újra tőlük vásárolsz. Miért ne tehetnéd ezt meg visszatérő vendégeiddel? A már említett kuponok és akciókat segítségével jutalmazd őket Messengeren keresztül!

Reméljük sikerült átfogó képet adnunk arról, mire is használhatna egy étterem egy jó chatbotot. Amennyiben kérdéseid maradtak vagy épp megkaptad a végső lökést, hogy sajt chatbotot csináltass, vedd fel velünk a kapcsolatot még ma!

CHATBOTOT SZERETNÉK
5 (100%) 6 szavazat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.