Chatbot készítés extrákkal

Milyen extrákat tudunk bevetni a chatbot készítés során, hogy a végeredmény egy szuper bot legyen?

Minden online korszaknak megvoltak a maga extrái és néha a furcsaságai is. Mennyire menő volt 20 éve Paint-ben rajzolgatni, vagy Excelben diagramokat létrehozni, arról már nem is szólva, amikor először megjelentek a designra épülő weboldalak. A jelenlegi korszak extrájaként a chatbot készítés említhető, hiszen új és még kiaknázatlan terület.

De nézzük meg ezt a témát abból az irányból is, hogy a chatbot készítéshez milyen extrákat alkalmazhatunk, hogy az elkészült bot ne sablonos, hanem egy könnyen kezelhető, valóban felhasználóbarát chatbot legyen.

A chatbot készítés és a design találkozása

Alapvetően a chatbotok szépségét nem a design határozza meg, hanem a platform.

Platform alatt pedig arra a Facebook Messenger-re gondolunk, amit Magyarország több mint fele használ (hozzávetőlegesen 5,8 millió emberről beszélünk).

Ez a használat pedig nem évi pár alkalomra redukálódik, hanem napi szintű kommunikációt jelent a családdal, barátokkal, kollégákkal, üzlettársakkal a Messengeren keresztül!

De hogy ne kanyarodjunk el a designtól a szépség felé: mivel turbózhatjuk fel a chatbot készítést, ha a látványra is adni akarunk?

  • Emoji: Az emojik használata a legegyszerűbb módja a beszélgetés monotonitásának, és kevésbé barátságos menetének megtörése. 1-1 jól elhelyezett vigyori-, gondolkodó-, vagy összezavarodott smiley máris kezdi azt a feelinget idézni, hogy nem egy robottal beszélgetünk. Természetesen nem kell mindenhol vicces hangulatjeleket használnunk, hiszen az csak elvinné a figyelmet és komolytalanná tenné az amúgy fontos beszélgetést.
  • GIF: Ahogy az emojiknál, úgy is itt is igaz, hogy a kevesebb néha több. Teljesen felesleges telerakni a beszélgetést mozgóképekkel, hisz egyrészt lassítják az üzenetek betöltési idejét (főleg, ha nincsenek tömörítve), másrészt egy ha túlzásba eskünk inkább idegesítőek lesznek, mintsem jópofák.
  • Galéria: Az egyik legjobb Chatfuel-es funkció! A márkánkat jól képviselő képekkel kombinálhatjuk a menüpontokat, így vizualizálva a felhasználó által járható utakat.
  • Videó: Bloggereknek/vloggereknek, utazási irodáknak, celebeknek, de szinte bárkinek kötelező használnia azt a Chatfuel adta lehetőséget, hogy videót építhetünk a chatbotunkba. Méghozzá olyan videót, ami már eleve fent van Facebook oldalunkon! Ez pedig azt jelenti, hogy akik a chatboton keresztül tekintik meg a videót, azok ugyanolyan nézőnek számítanak, a Megtekintések számát figyelembe véve, mint akik a Facebook poszton keresztül nézik meg.
  • Webview: Ha szeretnénk költeni is a designra, akkor jöhetnek szóba a webview-k. A webview egy olyan megnyíló ablak a Messengeren belül, amely kreatív módon igyekszik elérni, hogy a felhasználó ne hagyja el a chatbotot.

Chatbot a látványon túl

Megannyi olyan chatbot készült már (Magyarországon is), amely kicsit túltolta a felsorolt designer elemeket. De mi van akkor, ha ezeken kívül szeretnénk felturbózni chatbotunkat?

Gamification, vagyis játék a chatboton belül

Már itthon is egyre népszerűbb a gamification kifejezés, ami a felhasználó a chatbotban eltöltött idejét szó szerinti élménnyé formálja.

Olyan jutalomrendszerre épül, melynek középpontjában, értelemszerűen, a felhasználó van. Vagyis: a user a chatbot használata közben mindenféle gombra kattintgat, illetve néha még ír is neki. Tegyük fel, hogy van egy erre felállított pontrendszerünk, azaz, ha bizonyos gombra kattint a felhasználó, azért kap valamennyi pontot.

Minél több időt tölt el a felhasználó a chatbotban, annál több gombra kattint, annál több pontot gyűjt. A pontrendszerre pedig építhetünk egy „szint-alapú” fejlődési rendszert.

Ezt úgy képzeld el, ha valaki megérkezik a chatbotba, életében először, akkor 1. szintű. Hívjuk őt „Kezdőnek”.

10 pontot kell összekattintania, hogy 2. szintű, azaz „Haladó” legyen. Ha megvan a 10 pont, kap egy erről egy üzenetet. Az üzenet tartalma egy kreatív értesítés a szintlépésről, valamint belerakhatunk valami grafikát, például egy jelvényt.

Ha még 10 pontot összegyűjt, eléri a 3. szintet, ami a „Szuperszint”. Ha jó megfigyelő vagy, biztos kitaláltad már, hogy három kategóriába szegmentáltuk az elkészült chatbotunk látogatóit és nem is véletlen.

A gamification segítségével mérni tudjuk, hogy ki mennyire elkötelezett márkánk felé. Ezzel a módszerrel alkalmazzuk a lead-scoring módszerét, és mellette még a rajongóinkat is jutalmazzuk. Ha nagyon eköré készül a chatbot, akkor akár kuponokat, nyereményjátékokat is beiktathatunk!

A fentiekben átnéztük, mik azok az elemek, amik látvány szinten nagyot dobnak a chatbotunk megjelenésén, illetve, hogy a játékok az élmény fokozásán kívül miben is lehetnek hasznunkra.

Ezek mellett természetesen ki kell emelnünk, hogy a látványelemek és játékok használata közel sem elég egy jó chatbothoz, illetve nem helyettesítik egy jól átgondolt, logikusan felépített chatbot megtervezését.

Amennyiben tetszik egy chatbot elkészítésének ötlete, de még nem tudod, hogyan is kezdj neki, keress fel minket még ma és örömmel segítünk!

CHATBOTOT SZERETNÉK
5 (100%) 5 szavazat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük