Chatbot készítés, a megtérülő befektetés

A sikeres vállalkozás egyik titka a megtérülő befektetések alkalmazása és felépítése.

Az, hogy egy ilyen befektetés anyagilag megtérül, az természetes. De mi van akkor, ha egy olyan befektetésről van szó, ami nem csak pénzben, de időben is megtérül számodra? A chatbot készítés pontosan ilyen.

Ebben a bejegyzésben azt fogjuk részletesen átnézni, hogy tulajdonképpen milyen befektetésnek számít egy chatbot elkészíttetése. Sokan mondogatják, hogy mennyire meg fogja érni Neked, ha csináltatsz egy chatbotot, de úgy érezzük, hiányzik a magyarázat, hogy miért?! Tarts velünk!

A chatbot készítés és az időteremtés összefüggései

Most arra kérlek, hogy miközben olvasol, dőlj hátra kényelmesen és képzeld el, hogy 2022. június 6-a van. Ez egy hétfői nap. A kora reggeli hűvös, friss levegőt mostanra már felváltotta a 30 fokos hőség, pedig még csak délelőtt 10 óra van. Szerencsésnek mondhatod magad, hiszen a kertben a napernyőd árnyékában szürcsölgeted a jeges limonádét, miközben kedvenc könyvedet olvasod.

Most lehet, hogy arra gondolsz: „Ezt most is meg tudom csinálni, bármikor kivehetek egy szabadnapot. Ez nem nagy ügy!” Ugyanakkor azt is figyelembe kell venned, hogy ha szabadságra mész, az akár bevételkieséshez is vezethet. Ha te ezt megengedheted magadnak, akkor a szerencsésebb vállalkozók közé tartozol.

Most azt is képzeld el, hogy ez számodra egy átlagos, hétköznapi munkanap. Miközben az árnyékban a lágy szellő simogatását érzed, a vállalkozásod dolgozik, pénzt termel. Mivel nem kell szabadságra menned, ezért bevételkiesésed sem lesz. Mégis megteheted, hogy hétfő reggel 10 órakor a medenceparton limonádézol az árnyékban.

Hogy jön ide a chatbot készítés?

Kedvenc szerzőm, Napoleon Hill szerint „Minden teljesítmény kiindulópontja a vágy.”

Ha igazán és kitartóan vágysz arra, hogy a nem is olyan távoli jövőben ilyen legyen egy átlagos hétfői napod, akkor ez bizony lehetséges.

Fontos elképzelned (sőt vágynod rá), hogy 2022-ben te egy olyan sikeres, jelentős bevétellel rendelkező vállalkozó/ cégvezető vagy, aki ráadásul időmilliomos is. A te munkád nagyrészt abban áll, hogy reggel 8-kor bemész a céghez, tartasz egy röpke meetinget, ahol megállapítod, hogy minden rendben halad. Ha ez mégsem így lenne, akkor a munkatársakkal készítesz egy tervet, hogyan mehetnének még jobban a dolgok és ennyi. A többit ők elintézik. Mielőtt távozol az irodából, még vetsz egy röpke pillantást a céged számára kifejlesztett chatbot működésére. Miután elégedetten nyugtáztad, hogy ezzel is minden rendben van, a vagány sportkocsiddal elszáguldasz a kedvenc edzőtermedbe, hogy meglegyen a napi mozgás is.

Mindez azonban csak úgy tud létrejönni, ha azon felül, hogy kitartóan vágysz rá, meg is teszed a szükséges lépéseket ebbe az irányba.

Itt jön a képbe a chatbot készítés!

Minden vállalkozó tudja, hogy fontos az olyan eszközök alkalmazása, amelyek pénzt és időt takarítanak meg a vállalkozás számára. Ezek kifejlesztése és alkalmazása egy igazán megtérülő befektetés.

Mindennek a kulcsa az automatizálás. A maguktól működő folyamatok nem igényelnek plusz munkaerőt és időráfordítást. A szoftvert csak egyszer kell kifejleszteni, utána már önállóan végzi a munkát és hozza a bevételt.

Ezeket az automatizált folyamatokat a marketingben és az értékesítésben kitűnően elvégzi a vállalkozásod számára kifejlesztett chatbot. Ez az eszköz önállóan kommunikál vállalkozásod Facebook oldala és jövendőbeli vásárlóid között a Facebook Messengeren keresztül.

A chatbot egyrészt megoldja az automatizációt, másrészt még a mennyiség sem gond számára. Egy valós személy egy időben csak korlátozott mennyiségű beszélgetést tud folytatni. A chatbot számára azonban nincs mennyiségi korlát! Ez azért fontos, mert ezzel az eszközzel így sokkal hatékonyabb a kommunikáció.

Példának okáért: ha van egy asszisztensed, aki a Facebook-on érkező megkeresésekre válaszol, akkor ő leginkább 2 (maximum 3) ügyféllel tud egyszerre érdemben beszélgetni.

Tehát ez egyik oldalról elég hosszadalmas folyamat, ha mondjuk napi 100 ügyfél kérdez valamit a Facebook-on, másik oldalról pedig elég idegőrlő, ha a 100-ből 80 ugyan azt a kérdést teszi fel.

Ellenben a chatbot nem csak egyszerre tudna mind a 100 érdeklődővel beszélni, de még az sem zavarná, ha 100x kérdeznék meg tőle ugyan azt.

A marketingben és az értékesítésben rendkívül fontos mind a mennyiség, mind az idő. Minél több érdeklődővel kommunikálsz minél kevesebb idő alatt, annál több vásárlód lehet. Ez a vevőszerzés egyik alapja. A chatbot ezt az igényt maradéktalanul tudja teljesíteni, így egyszerre spórolsz időt, növeled a hatékonyságodat és nem kell havi fizetést adni egy alkalmazottnak.

Helyette megteheted, hogy a napernyő alatt élvezed a felszabadult idődet. Ez a vállalkozói szabadság, amely többé nem csak ábránd csupán.

A chatbot készítés receptje

Szeretnénk megkímélni attól, hogy a szoftverkészítés unalmas és száraz részleteivel untassunk. Helyette inkább megmutatjuk a chatbot készítés egy sokkal érhetőbb és érdekesebb receptjét.

Nehézségi fok: változó

Elkészülési idő: 1-5 hét

Hozzávalók:

A tervezéshez:

  • 1 fő, a vállalkozás folyamatain javítani szándékozó vállalkozó
  • 1 db marketingstratégia
  • egy nagy zsák információ
  • automatizálható folyamatok, ízlés szerinti darabszámban
  • 1 db chatbot készítő csapat
  • 1 db chatbot tervezet
  • 1 db korrekt árajánlat

Az elkészítéshez:

  • türelem
  • bizalom
  • állandó kapcsolattartás

A chatbot bevezetéséhez:

  • Facebook admin hozzáférés a fejlesztő csapat számára

A chatbot sikeres működéséhez:

  • Facebook poszt a chatbotról
  • Hirdetés
  • Folyamatos megfigyelés
  • Ha kell, javítás

A chatbot készítés folyamata innovációra éhes vállalkozóknak

1. Keresd fel a Ria-Bot chatbot készítő csapatot!

Esetünkben, ezt megteheted a weboldalunkon vagy a saját chatbotunkon keresztül is.

Akár van határozott elképzelésed a chatbotoddal kapcsolatban, akár nincs, mi készséggel állunk a rendelkezésedre és szívesen segítünk az ötlet körvonalazásában is.

Ha Neked már van konkrét terved a chatbotoddal kapcsolatban, akkor szerencsés vagy, mert átlátod, milyen folyamatokat tudsz vele automatizálni, tehát már egy nagy lépéssel előrébb vagy a vállalkozásod fejlesztésében.

Azonban, akkor se keseredj el, ha még pontosan nem tudod, mire és hogyan tudnál használni egy chatbotot, mert már az is nagyon jó kiinduló pont, hogy rájöttél: szükséged van rá! A többiben segítünk. Nem is akár hogyan, hiszen teljesen ingyen nézzük át a weboldalad és a céges Facebook oldalad, hogy személyre szabott tervet tudjunk Neked összeállítani a chatbot alkalmazhatóságáról.

2. A Ria-Bot csapat megtervezi a chatbotot és mellékeli az árajánlatot

Ez talán a legegyszerűbb pont: mi felmérünk, tervezünk, elküldjük. Te pedig nagyobb rálátást kapsz mind a chatbot leendő működéséről, mind az anyagi vonatkozásról is. (Olvasd el mik a chatbot árát befolyásoló tényezők: A chatbot ára)

3. Szerződéskötés

A chatbot elkészítése folyamán nagyon fontos a megbízhatóság és a bizalom is, ezért kiemelkedően fontosnak tartjuk, hogy egy olyan szerződést tudjuk veled megkötni, mely egyaránt jó mindkét résztvevőnek.

Az elmúlt évek alatt több vállalkozóval dolgoztunk együtt, akik között rengeteg fantasztikus vállalkozóval ismerkedtünk meg, és külön megtiszteltetésnek tartjuk, hogy az együttműködéseink során ezekből az ismeretségekből számos barátság is született.

4. A chatbot készítés kivitelezési fázisa

Ahogy egy jó ebéd készül, úgy készül a jó chatbot is. Hozzávalókból a legjobbat és mindet a megfelelő pillanatban adjuk hozzá. Ez az igazi alkotói munka, mely egyben a legizgalmasabb része is a chatbot készítésnek.

5. Együttműködés a chatbot készítése közben

Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy Te is aktív részvevője legyél a chatbotod készítésének. Persze nem Neked kell megcsinálni és nem is kell minden nap ellenőrizned.

De amikor megvagyunk egy-egy fázissal, akkor küldünk neked egy üzenetet, hogy az adott részt le tudod tesztelni. És tedd is meg! Mert ha ilyenkor találsz benne olyat, ami szerinted nem tökéletes, akkor sokkal egyszerűbb még azon melegében javítani, mint később, amikor már készen van a teljes chatbot.

6. A chatbot bevezetése

Amikor készen vagyunk a chatbot összeállításával és Te is rábólintottál minden részére, akkor jön az igazi nagy dobás, a vörös szőnyeg! Bevezetjük a chatbotot élesben is!

Mindeddig csak a háttérben ment minden, de most jött el az ideje, hogy a chatbotod színpadra lépjen és megmutassa, mit tud!

7. A chatbot promótálása

Nincs más hátra, mint, hogy a chatbotod munkába állását a követőiddel is tudasd. Írhatsz róla Facebook bejegyzést, készíthetsz rá mutató hirdetést, vagy ágyazd be a chatbotot a weboldaladra is.

8. A chatbot készítés legjobb része

Figyeld, hogyan dolgozik Neked a chatbot, hogyan takarít meg Neked időt és energiát, élvezd ki az előnyeit!

Mindezek után láthatod, hogy a chatbot készítés egy többszörösen megtérülő befektetés. Csak egyszer kell jól megcsinálni, utána már önállóan dolgozik a háttérben és hozza a vevőket. Nem csupán az idődet, de a pénzedet is megsokszorozza, hiszen egy időben sok-sok érdeklődővel tud kommunikálni és vevőt faragni belőlük.

CHATBOTOT SZERETNÉK
4.8 (96.92%) 13 szavazat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük