10 érv a chatbotok mellett

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy van egy eszköz, ami fellendíti az eladásaidat, megnyírja a kiadásaidat és nagyban növeli a felhasználói élményt?

Üdvözöllek a Messenger chatbotok világában!

 Ha még nem hallottál róluk: valószínűleg a chatbotra van jelenleg a legnagyobb szüksége üzletednek. A chatbot készítés legjobb része pedig az, hogy a Chatfuel segítségével gyorsan és könnyedén építhetsz chatbotot, hisz nincs szükséged programozói tudásra.

Ha többet szeretnél tudni, hogy miként segíthet egy chatbot vállalkozásodon, a lehető legjobb helyre jöttél.

Chatbotok és amiben segíteni tudnak Neked!

A chatbot leegyszerűsítve egy olyan előre programozott szoftver, ami – hála a gondos tervezésnek és kivitelezésnek – képes intelligensen beszélgetni a vállalkozásod facebook oldalára (és akár a weboldaladra) látogató ügyféllel.

Erre természetesen több, egyszerűbb, sablon chatbot is képes, azonban a lényeg nem csak a képességen van, hanem azon, hogy egy egyedileg készített chatbot ezt a sablon beszélgetést képes olyan szintre emelni, hogy a látogató szinte el is felejti, hogy egy robottal beszélget. Ezzel növekszik a felhasználói élmény, aminek következtében a cégedbe vetett ügyfél bizalom és vásárlási kedv is.

Az alábbiakban összeszedtünk Neked 10 érvet a chatbotok mellett!

1. érv a chatbotok mellett: Adatgyűjtés

Ha már most is sokan keresik fel Facebook oldaladat és írnak neki üzenetet, kár lenne kihagyni, hogy értékes adatokat gyűjts. Ha összekötöd az oldaladat egy chatbottal, a bot megkezdi az adatok gyűjtését azoktól, akik ez után lépnek interakcióba Facebook oldaladdal.

Ez nem csak arra jó, hogy később kapcsolatba lépj ezekkel az emberekkel, de arra is, hogy tömegeknek küldj üzenetet egyszerre, megkímélve magad attól, hogy mindenkinek egyesével kelljen válaszolnod.

2. érv a chatbotok mellett: Azonnali válaszidő

Könnyen felkészíthető a chatbot, hogy megválaszolja a leggyakrabban feltett kérdéseket. A GYIK beépítése a botba segít abban, hogy a felhasználók azonnal választ találjanak kérdéseikre.

Emellett ad neked egy zöld „Gyors válaszidő” kitüntetést, ami az üzleted Facebook oldalán is megjelenik, ez pedig üzenetküldésre sarkalhatja az új látogatókat.

Végül pedig a beérkező üzenetek mappát egy automatizált értékesítési tölcsérré alakítja. Az üzenetküldőknek nem kell megvárni a nyitvatartási időt, amikor egy ember tud válaszolni a problémájukra. A chatbot azonnal megadja nekik a szükséges információt akár nappal, akár éjjel a hét minden napján.

A chatbotok mellett szóló 3. érv:
Növelheted a hirdetésből származó bevételeidet

Az olyan mérőszámok, mint a cost-per-click, vagy a cost-per-conversation a legtöbbször drasztikusan csökkennek, amikor egy üzlet a webhelyre terelés helyett a Messengerbe mutató gombot rak egy Facebookos hirdetésbe. Ahelyett, hogy a landing page-re érkezne a kattintó, ezek a fajta reklámok a Facebook ökoszisztémán belül tartják azzal, hogy a Messengerbe érkeznek.

4. érvünk: Az oldaladra kommentelőkből feliratkozókat csinálhatsz

Egy chatbot nélkül nincs egyszerű módja annak, hogy adatot gyűjts azoktól, és üzenetet küldj azoknak, akik egy Facebook posztod alá kommentelnek. Azonban egy Chatfueles chatbot segítségével, ennek a funkciónak köszönhetően, percek alatt feliratkozókat készíthetsz belőlük.

Pillanatok alatt lehet egy organikus eszközöd, ami a felhasználókból vásárlókat csinál. Például egy Chatfuel kliens egy nyereményjátékos posztnak köszönhetően 4.000 kvalifikált leadet generált, ennek a funkciónak a használatával.

5. érv a chatbotok mellett: Új leadek egy kattintással

A hagyományos módja egy lead megszerzésének egy olyan űrlap, amit manuálisan kell kitölteni. A chatbotoknak hála ennek vége, és beköszönt az „egykattintásos” időszak. A chatbot már alapjáraton, ha megkapja az engedélyt a felhasználótól, hozzáfér a Facebookon nyilvános adatokhoz. Innentől kezdve pedig jöhet az email megszerző-, vagy a telefonszám megszerző plugin.

6. érv egy chatbot készíttetése mellett:
Magas megnyitási-, és kattintási arány az e-mailekkel szemben

Van egy statisztika a chatbotokkal kapcsolatban, ami mindig lenyűgöz minket: 80%-os megnyitási aránya van, szemben az e-mailek 20%-osával. Plusz, 20% a kattintási arány, míg az e-maileknél ez 2%. Csak képzeld el, hogy mit tudsz kihozni 4x több megnyitásból, és 10x több kattintásból! A Re-Engage funkciónak köszönhetően pedig kapcsolatot teremthetsz a már feliratkozottakkal.

7. A chatbot csökkenti a működési költségeket

Bizonyosan vannak olyan tevékenységek a vállalkozásodon belül, amit egy chatbot automatizálni tudna. Az egyik legfontosabb a lead kvalifikálás. A chatbot ki tudja szűrni a legforróbb leadeket, akiket egyből egy emberi operátorhoz tud irányítani, akik le tudják zárni a dealt. Garantálni, hogy a hideg leadek nem veszik el az értékes időt az emberi munkaerőtől – felbecsülhetetlen.

8. A chatbot villám gyorsan üzembe helyezhető

A Chatfuel egy olyan platform, ahol akár programozói tudás nélkül is neki lehet állni a chatbot készítésnek. Akár 1 napon belül lehet feliratkozókat gyűjtő chatbotod.

9. érv egy chatbot mellett: Más szolgáltatások integrálása

Ha azt gondoltad, hogy a chatbotok szimpla szövegeket és képeket tudnak küldeni és kifújt, akkor nagyot tévedtél! A Chatfuel segítségével megannyi szoftvert integrálhatunk botunkba. Például ott van a Shopify, mellyel összekötve értesítést küldhetünk, ha valaki tárgyakat hagyott a kosarában.

10. érv a chatbotok mellett: személyre szabott élmény

Felejtsd el, hogy hosszú e-mailekkel és hatalmas paragrafusokkal untatod a vásárlóidat! A chatbotok segítségével az üzenetek tömörek. Ebbe a nem hivatalos, laza beszélgetési stílusba még a GIFek és az emojik is beleférnek. Még személyesebbé teheted, ha beleépítesz egy-két személyes infót a felhasználókról, mint pl. név, nem, hogy még figyelemfelkeltőbb legyen. Nem kérdés, hogy ez egy sokkal jobb módja a kapcsolattartásnak, mint az e-mailek!

Ahogy fentebb átnéztük, a chatbotok alkalmazása a vállalkozások tekintetében szinte végtelenül sokoldalú, így nem csak a „földhözragadt” vállalati stratégia áll a rendelkezésedre, hanem bátran szabadon engedheted a kreativitásod és egy teljesen egyedi chatbotot is készíttethetsz!

 
CHATBOTOT SZERETNÉK

5 (100%) 6 szavazat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.